Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Ciacho1985 z miasteczka Jordanów Śląski / Wrocław. Mam przejechane 45438.83 kilometrów w tym 6642.79 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 16.55 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl
button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Archiwum bloga

  • Aktywność Jazda na rowerze

Serwisowo. I rudo! :D

Czwartek, 24 października 2013 · dodano: 25.10.2013 | Komentarze 6

Z rana spacer do sklepu rowerowego, żeby uzupełnić zużyte lub brakujące narzędzia.

Na serwis trafiła szosa Pana Waldka.
Warunki nadal polowe, ale dla chcącego i umiącego nic trudnego. :)

Ogólny przegląd plus zdiagnozowanie i usunięcie stuków z okolic korby.
Tak, to te stuki i trzaski, które uwielbia każdy mechanik rowerowy... ;)





Najpierw zdjąłem korbę, żeby wyczyścić i ponownie nasmarować łożyska HollowTech II i całą korbę. Często tajemnicze stukania wywołane są brudem lub jakimś nienasmarowanym gwintem...









Tu mój "patent" na smarowanie- zamiast smarowniczki lepiej spisują się zwykłe strzykawki. Nie dość, że tańsze, to do tego można mieć kilka i w jednej zwykły towot, w drugiej smar teflonowy, a w jeszcze innej grafitowy na ten przykład. A do tego, żeby lepiej dostać się w trudno dostępne miejsca, można założyć igłę na koniec i po sprawie... :)

















Następnie, w ramach czyszczenia napędu, zdjąłem kasetę, łańcuch, kółka przerzutki i wszystko dokładnie wyczyściłem.













Potem, w ramach przeglądu, rozebrałem i nasmarowałem piasty; łożyska sterów nie wymagały pracy, więc podrgulowałem przerzutki i podciągnąłem hamulce. Na koniec odkręciłem pedały i tam też dokładnie wyczyściłem i nasmarowałem gwinty.

Niby nic specjalnego, ale jednak kilka razy do roku powinno się taki przegląd przeprowadzać, jeżeli chce się przedłużyć żywotność komponentów i roweru, jako całości. Pracy niewiele, a- jeżeli o mnie chodzi- to sama przyjemność. Pomijając późniejszy komfort podczas jazdy :)

I na koniec z innej beczki.
Gdyby ktoś, jakieś siedem, osiem miesięcy temu, powiedział mi, że będę miał, a raczej chciał kota, to bym go wyśmiał; przecież koty są beznadziejne i mierzy się do nich z wiatrówki... ;)
Niecałe sześć miesięcy z Justki Mrówką i Czesławem przewróciły moje myślenie i świat o trzysta sześćdziesiąt stopni :)
Po prostu pokochałem kotki do tego stopnia, że zapragnąłem mieć swojego... :)

I tak pojawił się Rudolf- miał trafić do schroniska, ale znaleźliśmy go (a raczej znalazł nas :)) na fejsie i wieczorem miał już nowy domek. :)

Oto Rudolf! :D Mój pierwszy w życiu koteczek! :D













Jest przekochany, przezajebisty i jest moim przekotkiem! :)



Komentarze
bielecka
| 10:43 środa, 30 października 2013 | linkuj Czytaliśmy właśnie z Rudolfem ten wpis i mały wskoczył na klawiaturę. To chyba jakaś wiadomość do Ciebie :)
"hxcccnrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000iiiiiii777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777778uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu7777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777u77777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777788888888888888888877777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777755555ER66666666666"
Ciacho1985
| 14:00 piątek, 25 października 2013 | linkuj Rudzielec jest trzeci :)
Migdal
| 10:45 piątek, 25 października 2013 | linkuj Od siebie, do piast, sterów, suportów i innych miejsc gdzie nie potrzebny jest rzadki smar, polecam Motorex Bike Grease 2000. Świetny smar który można zobaczyć w częściach Shimano.
Jeden z lepszych na rynku.
speed565
| 09:14 piątek, 25 października 2013 | linkuj Akurat wczoraj w swojej szosie też ściągałem i czyściłem korbę z powodu jakiś stuków. Ciekawe czy coś pomoże.

A kociak śliczny, ale tylko jeden to za mało - potrzebuje towarzysza do zabaw. Mam trzy kotki więc wiem coś o tym :) Świat obrócił o 180 stopni. 360 to powrót do punktu wyjścia :P
Ciacho1985
| 09:01 piątek, 25 października 2013 | linkuj Hej! Do bębenków i zapadek używam Finish Line Teflon (Sintetica z Teflonem i DuPontem), używam go też do wszystkich zamkniętych łożysk "maszynowych"; do łożysk kulkowych (większość piast Shimano) używam najzwyklejszego zielonego towotu (ŁT- 43)- dobrze smaruje, redukuje tarcie i wypiera wodę; do gwintów najczęściej najzwyklejszy smar grafitowy (głównie po to, żeby się nie zapiekały), ale gdy takowego pod ręką nie ma, to też ŁT- 43.
Do widelców wszelkiej maści nie ma za bardzo sensu inwestować w markowe, dedykowane smary- ja do RS''ów, Fox''ów, Marcoków i innych stosuję smar RST "Pramax power grease". Nawet w swoich sztućcach i nie narzekam.
:)
PozdRower! :)
tenbashi
| 08:50 piątek, 25 października 2013 | linkuj Cześć, dobra robota. Możesz coś więcej napisać jakich smarów używasz? Np. jaki smar stosujesz do bębenka i zapadek? Miałem ostatnio problem, że towot zupełnie się nie sprawdził. "Sklejał" zapadki. Serwis w takich warunkach wyzwanie. Ale słyszałem, że ludzie motory składają w kawalerkach więc dla chcącego nic trudnego.
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa mpree
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

Flag Counter