Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Ciacho1985 z miasteczka Jordanów Śląski / Wrocław. Mam przejechane 45438.83 kilometrów w tym 6642.79 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 16.55 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl
button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 2.19km
  • Czas 00:08
  • VAVG 16.43km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

... [85]

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018 · dodano: 16.04.2018 | Komentarze 0

Wydawałoby się, że nie ma prostszej czynności serwisowej, niż wymiana dętki w rowerze. Dla wielu jednak jest to niemały problem. A jak do tego dochodzi do wymiany w rowerze, gdzie jest hamulec w pedałach czy pełna osłona łańcucha, to już w ogóle masakra. Wiele osób nie potrafi sobie poradzić z samym zdjęciem koła w takim rowerze.
Okazuje się jednak, że wcale nie trzeba zdejmować koła w miejskim rowerze (nie tylko holenderskim), żeby wymienić przedziurawioną dętkę.



Narzędzie, które pomoże nam sprawnie i szybko przeprowadzić taką operację, to rozginacz do ram IceToolz. 


Dzięki temu przyrządowi bez problemu można rozgiąć ramę stalową czy aluminiową. Uprzedzając wszelkie wątpliwości: można na chwilę rozgiąć tak ramę bez szkody dla niej; w serwisach w Holandii tak właśnie wymienia się dętki - nie tracąc czasu na zdejmowanie pełnej osłony czy wypinania linki biegów.

Całą operację zaczynamy od odkręcenia nakrętki osi koła i śruby mocującej obejmę na ramie do hamulca (tu hamulca Torpedo, ale podobnie sprawa się ma przy hamulcach rolkowych i bębnowych).







Następnie, przy pomocy łyżek do opon, należy zdjąć oponę z obręczy i wyciągnąć przebitą dętkę w okolice osi koła.





Na tym właśnie etapie przydaje się rozginacz: wkładamy go pomiędzy rurki tylnego trójkąta i rozginamy ramę tak, żeby pomiędzy nią a osią piasty powstała nieduża szczelina pozwalająca na przeciągnięcie tamtędy dętki. W zupełności wystarcza ok. 5mm.





Przed włożeniem nowej dętki oczywiście sprawdzamy oponę od wewnątrz, żeby znaleźć ewentualną przyczynę przedziurawienia dętki.
Jeżeli w oponie nie ma nic niepokojącego, to można śmiało zakładać nową dętkę. Odwracamy więc proces i przez szparę powstałą w wyniku rozgięcia ramy wsuwamy nową dętkę.





Następnie odkręcamy rozginacz tak, żeby rama wróciła do swojej pierwotnej formy i umieszczamy dętkę w oponie. Dokręcamy wszystkie śruby i nakrętki i pompujemy koło.





I gotowe! :)
Dzięki użytemu przyrządowi zaoszczędziliśmy czas na zdejmowaniu osłony łańcucha, odkręcaniu większej ilości nakrętek, wypinaniu i ponownym wpinaniu biegów, regulacji naprężenia łańcucha i tak dalej...

Wiadomo - przyrząd kosztuje i nie każdemu jest potrzebny. Jest też więc inna możliwość na wymianę dętki w swoim rowerze bez zdejmowania koła. Nie tylko tylnego, ale i przedniego; również w trakcie wycieczki, nie taszcząc w plecaku czy sakwie ciężkiego rozginacza. Metoda ta sprawdza się idealnie również w rowerach elektrycznych, trekkingowych, miejskich, górskich, właściwie w każdym rowerze w każdych okolicznościach.
Rozwiązaniem jest specjalna dętka rowerowa "wąż":


Kategoria Serwis, Brzeg, Praca



Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa rachw
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

Flag Counter