Info

Więcej o mnie.















Moje rowery
Archiwum bloga
- 2025, Maj7 - 6
- 2025, Kwiecień10 - 8
- 2025, Marzec8 - 2
- 2025, Luty12 - 7
- 2025, Styczeń10 - 2
- 2024, Grudzień1 - 1
- 2024, Listopad8 - 5
- 2024, Październik15 - 11
- 2024, Wrzesień10 - 8
- 2024, Sierpień6 - 4
- 2024, Lipiec6 - 5
- 2024, Czerwiec3 - 3
- 2024, Maj9 - 7
- 2024, Kwiecień9 - 1
- 2024, Marzec10 - 5
- 2024, Luty2 - 2
- 2024, Styczeń3 - 1
- 2023, Grudzień3 - 1
- 2023, Listopad2 - 0
- 2023, Październik2 - 0
- 2023, Wrzesień5 - 4
- 2023, Sierpień4 - 0
- 2023, Lipiec5 - 0
- 2023, Czerwiec1 - 0
- 2023, Maj2 - 0
- 2023, Kwiecień3 - 0
- 2023, Marzec5 - 0
- 2023, Luty5 - 0
- 2023, Styczeń4 - 0
- 2022, Grudzień3 - 0
- 2022, Listopad2 - 0
- 2022, Październik4 - 0
- 2022, Wrzesień5 - 0
- 2022, Sierpień4 - 0
- 2022, Lipiec4 - 3
- 2022, Czerwiec13 - 8
- 2022, Maj10 - 8
- 2022, Kwiecień5 - 5
- 2022, Marzec6 - 2
- 2022, Luty2 - 2
- 2022, Styczeń2 - 1
- 2021, Grudzień5 - 1
- 2021, Listopad6 - 1
- 2021, Październik5 - 2
- 2021, Wrzesień7 - 0
- 2021, Sierpień5 - 2
- 2021, Lipiec2 - 0
- 2021, Czerwiec6 - 6
- 2021, Maj4 - 8
- 2021, Kwiecień6 - 11
- 2021, Luty1 - 1
- 2021, Styczeń2 - 3
- 2020, Grudzień4 - 7
- 2020, Listopad4 - 1
- 2020, Październik1 - 1
- 2020, Wrzesień2 - 0
- 2020, Sierpień9 - 8
- 2020, Lipiec5 - 0
- 2020, Czerwiec7 - 5
- 2020, Maj5 - 4
- 2020, Kwiecień4 - 0
- 2020, Marzec22 - 11
- 2020, Luty37 - 11
- 2020, Styczeń40 - 20
- 2019, Grudzień34 - 8
- 2019, Listopad41 - 0
- 2019, Październik40 - 2
- 2019, Wrzesień42 - 3
- 2019, Sierpień28 - 0
- 2019, Lipiec50 - 9
- 2019, Czerwiec35 - 0
- 2019, Maj36 - 3
- 2019, Kwiecień34 - 4
- 2018, Grudzień6 - 0
- 2018, Listopad12 - 2
- 2018, Październik16 - 0
- 2018, Wrzesień22 - 0
- 2018, Sierpień16 - 0
- 2018, Lipiec21 - 0
- 2018, Czerwiec23 - 0
- 2018, Maj17 - 11
- 2018, Kwiecień29 - 6
- 2018, Marzec25 - 0
- 2018, Luty30 - 6
- 2018, Styczeń29 - 6
- 2017, Grudzień27 - 0
- 2017, Listopad23 - 0
- 2017, Październik19 - 2
- 2017, Wrzesień25 - 0
- 2017, Sierpień20 - 0
- 2017, Lipiec26 - 3
- 2017, Czerwiec32 - 4
- 2017, Maj30 - 2
- 2017, Kwiecień36 - 0
- 2017, Marzec30 - 0
- 2017, Luty21 - 2
- 2017, Styczeń21 - 1
- 2016, Grudzień24 - 1
- 2016, Listopad25 - 4
- 2016, Październik29 - 0
- 2016, Wrzesień31 - 6
- 2016, Sierpień28 - 3
- 2016, Lipiec35 - 2
- 2016, Czerwiec32 - 2
- 2016, Maj45 - 2
- 2016, Kwiecień32 - 0
- 2016, Marzec31 - 1
- 2016, Luty26 - 0
- 2016, Styczeń29 - 1
- 2015, Grudzień27 - 0
- 2015, Listopad26 - 0
- 2015, Październik28 - 6
- 2015, Wrzesień27 - 2
- 2015, Sierpień32 - 0
- 2015, Lipiec29 - 4
- 2015, Czerwiec21 - 0
- 2015, Maj32 - 1
- 2015, Kwiecień25 - 0
- 2015, Marzec23 - 0
- 2015, Luty7 - 0
- 2015, Styczeń16 - 0
- 2014, Grudzień15 - 8
- 2014, Listopad20 - 0
- 2014, Październik26 - 10
- 2014, Wrzesień26 - 4
- 2014, Sierpień26 - 5
- 2014, Lipiec32 - 3
- 2014, Czerwiec28 - 1
- 2014, Maj29 - 13
- 2014, Kwiecień28 - 2
- 2014, Marzec27 - 5
- 2014, Luty26 - 8
- 2014, Styczeń29 - 11
- 2013, Grudzień31 - 16
- 2013, Listopad27 - 18
- 2013, Październik31 - 29
- 2013, Wrzesień27 - 10
- 2013, Sierpień26 - 0
- 2013, Lipiec25 - 2
- 2013, Czerwiec30 - 11
- 2013, Maj31 - 21
- 2013, Kwiecień29 - 42
- 2013, Marzec19 - 17
- 2013, Luty16 - 10
- 2013, Styczeń25 - 36
- 2012, Grudzień19 - 15
- 2012, Listopad24 - 7
- 2012, Październik24 - 0
- 2012, Wrzesień25 - 3
- 2012, Sierpień27 - 0
- 2012, Lipiec29 - 8
- 2012, Czerwiec13 - 14
- 2012, Maj4 - 0
- 2012, Marzec2 - 0
- 2011, Listopad1 - 0
- 2011, Październik2 - 0
- 2011, Wrzesień1 - 0
- 2011, Sierpień1 - 0
- 2011, Czerwiec3 - 0
- 2011, Maj1 - 0
- 2011, Kwiecień3 - 0
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty1 - 0
- 2011, Styczeń1 - 0
- DST 4.00km
- Sprzęt [R.I.P] Quip
- Aktywność Jazda na rowerze
Batavus Quip Extra Cargo Bosch.
Sobota, 15 lutego 2020 · dodano: 15.02.2020 | Komentarze 2
Po zostawieniu dziś w pracy BUBka zapakowałem od razu do auta Quipa.Tym sceptykom rowerów elektrycznych, którzy zastanawialiby się dlaczego elektryk, a nie "normalny" rower przypominam wpis ;-)
Kształt i geometria ramy bardzo podobna, jak w BUBku - wyprostowana, wygodna. Dwa bagażniki bardzo użyteczne na zakupach i nie tylko. W oryginalnej specyfikacji zmieniłem kilka rzeczy - przede wszystkim opony: z balonowych Fat Franków od Schawlbe na Continental Cruise Contact; mają "mniej śliski" bieżnik, grubszą wkładkę antyprzebiciową no i są czarne, do tego wybrałem rozmiar trochę węższy od oryginalnych pięćdziesiątek, bo czterdzieści dwa milimetry szerokości - w zupełności wystarczające.
Zamiast odblasku na bagażniku założyłem lampkę na baterię, żeby na dojazdach po zmroku zwiększyć widoczność, a co za tym idzie bezpieczeństwo. Do tego dodałem gumy na przedni bagażnik i proste dwustronne sakwy na tył.
Czekam jeszcze na baterię pięćsetkę, bo aktualnie jeżdżę na pożyczonej od Arnolda trzysetce i na SpeedBox'a, żeby zdjąć blokadę dwudziestu pięciu kilometrów na godzinę.
Po przejechaniu tych zaledwie kilku kilometrów: przede wszystkim rower płynie, jazda pod górkę czy pod wiatr właściwie w ogóle nie spowalnia tempa, tylko przy minimalnym "wysiłku" na liczniku ciągle okolice dwudziesty - dwudziestu pięciu kilometrów. Bajka! :-)
Zobaczymy czy po zdjęciu blokady prędkości będzie na dłuższych odcinkach tak, jak sobie to wyobraziłem...
Póki co właściwie wszystko na plus, ale oczywiście muszę się do czegoś przyczepić :-) Po pierwsze hamulce - będę musiał znów przyzwyczaić się do wolnobiegu i hamowania dłońmi. Ogólnie to te tarczowe hamulce nie bardzo mi się podobają w tym rowerze, ale wiadomo - przy tej wadze samego roweru + ja + ewentualny bagaż - muszą być one dość mocne, żeby na czas wyhamować nawet w awaryjnych sytuacjach.
Druga sprawa to sterownik (display) - póki co ma dla mnie więcej minusów niż plusów. Po pierwsze Purion'a nie da się zdemontować i zabrać ze sobą, jest przykręcony "na stałe". Pomijając fakt, że nie zabiorę go ze sobą, żeby zrobić wpis na bikestats.pl, to jest to łakomy kąsek dla złodziei i innych amatorów niszczenia nie swojego; a niestety rower będzie często zostawiany w różnych miejscach. Jak mi go ktoś ukradnie / urwie / zniszczy w inny sposób, to wspomaganie szlag trafi do czasu montażu nowego.
Druga sprawa, to że Purion jest minimalistyczny, ale co za tym idzie - najprostszym i ubogim w funkcje sterownikiem Boscha. Oferuje "jedynie": prędkość aktualną, zmianę trybu wspomagania (od Off po Turbo), Walk Assist, włączanie / wyłączanie świateł. Z funkcji typowego licznika rowerowego ma jedynie dystans wycieczki plus całkowity przebieg. No i tutaj pojawia się pierwszy "problem", bo licznik nie pokazuje dystansu dziesiętnego po przecinku, a jedynie pełne kilometry. Trochę słabo. Druga sprawa, to całkowity brak czasu jazdy / wycieczki. Nie, nie chodzi o to, żeby zwiększać sobie wartość prędkości średniej na blogu ;-) ale jednak taka funkcja jest dla mnie dość przydatna w codziennym użytkowaniu.
Dodatkowo z Purionem ciężko rower obrócić kołami do góry tak, żeby sterownik się nie zarysował.
Rozeznam się w temacie i chyba zmienię na Intuvię, która nie dość, że oferuje więcej funkcji licznika rowerowego, to można ją po prostu ze sobą zabrać.
Tyle smutków, pozostaje jeździć i czerpać radość z e-bike'a :-)






Komentarze
Kolzwer205 | 19:25 sobota, 15 lutego 2020 | linkuj
Do pracy taki idealny przy dłuższym dystansie, nie stoi się w korkach, jak chłodniej to na rozgrzewkę można trochę pokręcić korbą, latem pod górę bez zalewania czoła potem..żeby tylko czoła :)) Odnośnie patentu na antyprzebiciowe opony mogę polecić wkładki, o których wspominam we wpisie: http://kolzwer205.bikestats.pl/1821434,Zarki-Letnisko-pociag-Czestochowa-Rakow.html . Ja akurat lubię kolorowe opony, jeśli mają tylko czarny bieżnik, dlatego wkładki mam zamontowane do oryginalnych, niezbyt grubych opon, z którymi kupiłem Gazelle. Ostatnio przeszły przypadkowy chrzest bojowy, wbił mi się stalowy pręt, wszedł na jakieś 1,5 cm, wyciągnąłem z opony i pojechałem dalej, jak by nic się nie stało. Do dętki nie doszedł, a nawet gdyby do domu wrócił bym tylko trochę wolniej :) Sterownik warto będzie wymienić na taki odłączany, bo znając nasze realia może szybko znaleźć innego właściciela.
Komentuj