Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Ciacho1985 z miasteczka Jordanów Śląski / Wrocław. Mam przejechane 46545.83 kilometrów w tym 6832.79 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 16.59 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl
button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w kategorii

Praca

Dystans całkowity:15618.76 km (w terenie 470.09 km; 3.01%)
Czas w ruchu:773:37
Średnia prędkość:17.63 km/h
Maksymalna prędkość:68.00 km/h
Suma podjazdów:4793 m
Maks. tętno maksymalne:169 (87 %)
Maks. tętno średnie:141 (73 %)
Suma kalorii:7380 kcal
Liczba aktywności:1457
Średnio na aktywność:10.73 km i 0h 36m
Więcej statystyk
  • DST 9.98km
  • Czas 00:36
  • VAVG 16.63km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

No to urlop...!

Sobota, 13 lutego 2016 · dodano: 13.02.2016 | Komentarze 0

Dzisiejszy dzień w pracy,  mimo, że sobota, to istna masakra. Od jedenastej trzydzieści do trzynastej trzydzieści taki ruch, że czasem w soboty w sezonie takiego nie ma.
Nagle wszyscy przypomnieli sobie, że chcą kupić rower; a promocja "minus VAT" pewnie niejednemu w tym pomogła... ;)
Dodatkowo dostawa rowerów i akcesoriów z Holandii.
Całe szczęście to już mam za sobą i od dzisiaj zaczynam tygodniowy urlop, bo muszę wykorzystać zaległe dni z zeszłego roku. Szanse na urlop w sezonie są niewielkie, więc zdecydowałem się wykorzystać część w połowie lutego.
Plany? Częściowo Żona mi wymyśliła zajęcie- pomalować duży pokój. To ze dwa dni, na resztę planuję wziąć rower do auta i pojechać na Ślężę (w sensie, że autem do Sobótki tylko ;)), pojeździć z piesełem, żeby go wybiegać i w ogóle wykręcić jakieś kilometry, bo zeszły rok strasznie kiepski był i założyłem sobie na ten, że przejadę te minimum pięć tysięcy... ;)
Plany planami, a jak wyjdzie, to zobaczymy.



http://www.roweryholenderskie.net/serwis-roweru-mi...


Kategoria Praca, Wrocław


  • DST 10.20km
  • Czas 00:37
  • VAVG 16.54km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Piątek, 12 lutego 2016 · dodano: 13.02.2016 | Komentarze 0

Dziś kolejny rowerek trafił na mój domowy warsztat; rower Agnieszki, który dobrze znam, bo już miałem przyjemność go serwisować.



Zakres prac, to typowy przegląd przed sezonem- regulacja przerzutek, hamulców, smarowanie piast, wymiana napędu na nowy.
Zacząłem od rozebrania piast. Obie, regularnie serwisowane, w niezłym stanie. Stary i brudny smar niewątpliwie domagał się wymiany...









Po dokładnym oczyszczeniu przyszedł czas na nowy smar. W przednim kole zastosowałem smar litowy polskiego producenta Bike On Wax.



Konsystencja, jak na smar do łożysk bardzo dobra- nie za rzadki, żeby nie był łatwy do wypłukania przez wodę, a zarazem niezbyt gęsty, dzięki czemu łożyska lekko i płynnie się kręcą.
Dodatkowo smar sprzedawany jest w pojemniczku z wygodnym dozownikiem; cała firma pochodzi z Polski, tutaj również odbywa się produkcja ich kosmetyków i chemii rowerowej. Warto wziąć to pod uwagę przy następnych zakupach oleju do łańcucha na przykład...
Wracając jednak do Agi Gianta.
Po nałożeniu pierwszej warstwy smaru "wkleiłem" kulki, następnie przykryłem je jeszcze jedną warstwą smaru.







Tak przygotowane piasty można już skręcać i regulować na konusach.





Po złożeniu przedniego koła przyszedł czas na tylne koło. I tu widać było resztki brudnego smaru, ale zarówno konusy, jak i kulki były w ogólnie dobrym stanie (bez wżerów).





Znów, po dokładnym oczyszczeniu części, przyszedł czas na nowy smar. Nie wiedzieć czemu, ale tylne koło bardziej się brudzi, a na łożyska działają większe siły. Dlatego w przypadku tylnego koła postawiłem na trochę bardziej gęsty smar teflonowy. Zdecydowanie wolniej się wypłukuje i długo nie zmienia konsystencji, nawet podczas jazdy w niesprzyjających warunkach.





Gdy skręciłem tylne koło, można było zabrać się za napęd. Kaseta była w nie najgorszym jeszcze stanie, ale stan zużycia łańcucha nie pozostawiał złudzeń.





Zawsze w takiej sytuacji istnieje ryzyko, że nowy łańcuch nie przyjmie się na starej kasecie i będzie przeskakiwał, dlatego zawsze wymieniam komplet- zębatki i łańcuch na nowy. Przynajmniej mam pewność, że wszystko pojeździ długo, tak jak powinno, a dodatkowo na nowym komplecie dużo łatwiej i precyzyjniej działają biegi.





Po założeniu napędu została już tylko kosmetyka- regulacja hamulców (tylny wymagał wymiany linki), doregulowanie biegów na nowym napędzie, pompowanie amortyzatorów pod wagę Agi i rower gotowy na nowy sezon.
Może w tym roku Agnieszka znajdzie więcej czasu na jazdę i po sezonie będzie więcej roboty przy rowerze na jesień... :)
Kategoria Praca, Serwis, Wrocław


  • DST 5.65km
  • Czas 00:22
  • VAVG 15.41km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Czwartek, 11 lutego 2016 · dodano: 11.02.2016 | Komentarze 0

Długo wyczekiwana przesyłka w końcu przyszła...
W tym jedna z koszulek.
Kto by pomyślał, jeszcze jakiś czas temu, że Ciacho będzie sobie kupował t- shirty o tematyce bardziej samochodowej, niż rowerowej...?

;)



Kategoria Praca, Wrocław


  • DST 5.30km
  • Czas 00:19
  • VAVG 16.74km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Środa, 10 lutego 2016 · dodano: 10.02.2016 | Komentarze 0

Czuć, że wiosna się zbliża, a sezon rowerowy pomału startuje. Wczoraj trafiły do mnie na serwis dwa rowerki; jeden z nich, to Batavus Favoriet z dwa tysiące ósmego roku.



Znajomej znajomy kupił używkę- stan naprawdę bardzo dobry, wszystkie części i prawie wszystkie sprawne.
Poza ogólnym przeglądem, miałem zająć się biegami, bo nie bardzo chciały działać. Wstępnie próbowałem je wyregulować naciągając linkę, ale dalej coś było nie tak, jak powinno.
Zajrzałem więc do wnętrza manetki i znalazłem tam mocno podwiniętą linkę. Niestety, sama jej wymiana nie wchodziła w grę, bo wyłamany był też element wewnątrz manetki odpowiedzialny na odpowiednie jej prowadzenie.
Nie pozostało nic innego, jak tylko wymienić całą manetkę na nową. na szczęście w sklepie mieliśmy od ręki odpowiedni model.



Po założeniu nowej manetki i wyregulowaniu wszystkiego zmiana biegów znów działa bez zarzutu.
Kategoria Praca, Serwis, Wrocław


  • DST 11.44km
  • Czas 00:44
  • VAVG 15.60km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Wtorek, 9 lutego 2016 · dodano: 09.02.2016 | Komentarze 0

Taki oto dzisiejszy "cukiereczek" serwisowy ;)





Zaległy kadr z weekendowego Mikolina, gdzie znajduje się Pomnik Żołnierzy Radzieckich.



Kategoria Praca, Wrocław


  • DST 15.36km
  • Czas 00:48
  • VAVG 19.20km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Poniedziałek, 8 lutego 2016 · dodano: 08.02.2016 | Komentarze 0

Poniedziałek w pracy, jak w sezonie.
Piana po jajach płynęła, trzy rowery sprzedane...
Kategoria Praca, Wrocław


  • DST 8.47km
  • Czas 00:33
  • VAVG 15.40km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Piątek, 5 lutego 2016 · dodano: 05.02.2016 | Komentarze 0

Kategoria Praca, Wrocław


  • DST 7.93km
  • Czas 00:32
  • VAVG 14.87km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Czwartek, 4 lutego 2016 · dodano: 05.02.2016 | Komentarze 0

Kategoria Praca, Wrocław


  • DST 7.85km
  • Czas 00:28
  • VAVG 16.82km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Środa, 3 lutego 2016 · dodano: 03.02.2016 | Komentarze 0

Kategoria Praca, Wrocław


  • DST 7.95km
  • Czas 00:28
  • VAVG 17.04km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Wtorek, 2 lutego 2016 · dodano: 02.02.2016 | Komentarze 0

Kategoria Praca, Wrocław


Flag Counter