Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Ciacho1985 z miasteczka Jordanów Śląski / Wrocław. Mam przejechane 45728.83 kilometrów w tym 6687.79 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 16.58 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl
button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w kategorii

Serwis

Dystans całkowity:2514.64 km (w terenie 216.30 km; 8.60%)
Czas w ruchu:134:01
Średnia prędkość:17.12 km/h
Maksymalna prędkość:59.00 km/h
Suma podjazdów:6127 m
Suma kalorii:271 kcal
Liczba aktywności:141
Średnio na aktywność:17.83 km i 1h 08m
Więcej statystyk
  • DST 5.92km
  • Czas 00:21
  • VAVG 16.91km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Środa, 7 września 2016 · dodano: 07.09.2016 | Komentarze 0

Z serii "serwisowe smaczki" w pracy.
"Panie, coś mi w piaście przeskakuje i trzeszczy cyklicznie".



"Wianków" w takim stanie jeszcze nie widziałem, a trochę się w życiu naoglądałem zużytych suportów. Do tego po odkręceniu misek wysypały się kwadratowe kulki...
:)

Środa, mały piątek. Byle do piątku właściwego i wyjeżdżamy w Izery. Tym razem pochodzić z Mango.
Kategoria Praca, Serwis, Wrocław


  • DST 7.30km
  • Czas 00:27
  • VAVG 16.22km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Czwartek, 1 września 2016 · dodano: 03.09.2016 | Komentarze 0

Po pracy z chłopakami na Wyspę na "weselne" piwo Arnolda.



Tylna lampka w BUBku zaczęła niedomagać. Coraz wcześniej robi się szaro, więc sprawne oświetlenie w rowerze miejskim, to ważna sprawa.
Nie kombinując i nie bawiąc się w naprawy, postanowiłem założyć nową lampkę. Postawiłem na Spanningę Plateo
Mała, bardzo lekka tylna lampka z jedną mocną diodą LED i bardzo dużym czerwonym odblaskiem. Lampka, jak wszystkie miejskie tylne światła na rower posiada jeden stały tryb świecenia. Producent zapewnia, że zasilana dwiema bateriami AAA, lampa będzie świeciła przez siedemdziesiąt godzin.
Spanninga Plateo posiada dodatkowo czujnik zużycia baterii, oraz uniwersalny montaż na tylnych bagażnikach o rozstawie pięćdziesięciu lub osiemdziesięciu milimetrów.
Włącznik, który w poprzedniej Move B-Vision okazał się najsłabszym ogniwem, tu zdaje się być zdecydowanie lepiej działać.






Kategoria Praca, Serwis, Test, Wrocław


  • DST 5.70km
  • Czas 00:23
  • VAVG 14.87km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Wtorek, 23 sierpnia 2016 · dodano: 23.08.2016 | Komentarze 0

Wczoraj coś w BUBku zaczęło coś być nie tak z tylnym kołem, ale nie do końca wiedziałem, co się dzieje.
Dziś z rana najpierw zauważyłem urwaną jedną ze szprych, a w drodze do pracy... tylne koło zupełnie się posypało. Bardzo głośno zaczęło pracować podczas kręcenia pedałami, a czasami hamulec sam z siebie zaczynał hamować, blokując mi w najmniej oczekiwanych sytuacjach pedały...
Do pracy miałem pojechać okrężną drogą, ale nie bardzo było jak z tym kołem, więc jakoś dotoczyłem się pomału do pracy, żeby zobaczyć co to się stało.
Po zdjęciu osłony i wstępnych pobieżnych oględzinach - nic, ale kręcenie pedałami bez obciążenia również powodowało dziwne dźwięki i podejrzaną pracę piasty.
Nie było więc wyjścia - trzeba zdjąć koło i rozkręcić piastę, bo to ewidentnie coś w środku padło.
Trochę szkoda, że teraz, bo pełny przegląd piasty miałem zaplanowany za lekko ponad tysiąc kilometrów, no ale nie było wyjścia.
Po rozkręceniu piasty okazało się, że wyłamał się kawałek "kamienia" rozporowego, czyli dość kluczowego elementu hamulca Torpedo.



Rzecz, na nieszczęście, na tyle niewielka, że podczas kręcenia się piasty co i rusz haczyła o łożysko (stąd hałas i nagły spadek kultury pracy) oraz o pozostałość hamulca (przez co co jakiś czas piasta samoczynnie hamowała).
Na nowy kamień musiałbym trochę poczekać, więc postanowiłem zaryzykować - dokładnie wyczyściłem resztę zachowanej części kamienia rozporowego, sprawdziłem resztę piasty i złożyłem całość na starym (uszczerbionym) elemencie.
Po złożeniu okazało się, że pracuje tak, jak powinno, hamuje dobrze, tak, jak przed usterką.
Nowy, zamówiony już kamień, wymienię podczas przeglądu reszty.
Do całej piasty miałem zaglądnąć po pięciu tysiącach kilometrów (tak, jak zaleca Shimano), żeby zobaczyć, jak wygląda piasta z takim przebiegiem po całorocznych jazdach w warunkach miejskich; następnie miała być wyczyszczona, nasmarowana, skręcona i... miała tak wytrzymać do dziesięciu tysięcy ;)
Niestety, dzisiejszy defekt hamulca trochę pokrzyżował moje plany i już trochę wcześniej dowiedziałem się, jak rzeczy się mają...



Jeszcze trochę i będzie przegląd :)
Kategoria Praca, Serwis, Wrocław


  • DST 16.17km
  • Czas 00:58
  • VAVG 16.73km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Poniedziałek, 1 sierpnia 2016 · dodano: 01.08.2016 | Komentarze 0

Kategoria Praca, Serwis, Wrocław


  • DST 7.07km
  • Czas 00:26
  • VAVG 16.32km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] Diamant
  • Aktywność Jazda na rowerze

Chwyty Ergon GP1 BioKork.

Środa, 27 lipca 2016 · dodano: 27.07.2016 | Komentarze 0

Co prawda urodziny mam dopiero w listopadzie... ale już dostałem prezent od Mamy.
Wszystko przy okazji Justyny urodzin, na które zażyczyła sobie nowe chwyty do Diamanta. No i jak zobaczyłem, to... też musiałem je mieć. :)

Chwyty, to drugi - zaraz po siodełku, a przed pedałami - punkt podparcia w rowerze. Od chwytu zależy m.in. wygoda i stabilność w prowadzeniu, (nie)męczenie się dłoni, rąk, nadgarstków...
Justynka postawiła na rowerowe chwyty kierownicy Ergon GP1 BioKork o długości sto trzydziestu  dwóch milimetrów. Ja też. Z tym, że na rozmiar większe, bo występują w dwóch: S i L.
Z suchych danych: są antybakteryjne i antyalergiczne, jak to produkty korkowe. Ten sam też bardzo dobrze absorbuje drgania. Mają bardzo ergonomiczny kształt, są oczywiście przykręcane do kierownicy, dzięki czemu nie obracają się. Po zużyciu można je śmiało wyrzucić w krzaki, bo według producenta nadają się do stuprocentowego recyklingu ;)
Rozmiar S jest przeznaczony dla osób o szerokości dłoni sześć i pół do osiem i pół centymetrów, a rozmiar L od osiem i pół do aż dziesięć i pół.
W praktyce samo założenie okazało się dość problematyczne, bo po pierwszym razie coś nie pykło. Gripy za płytko weszły i skręcanie niewiele pomogło - nadal się obracały. Bez młota nie robota, więc dopiero po solidnych uderzeniach gumowym młotkiem siadły całkowicie i można było je dokręcić.
Wygodne i ergonomiczne są, ale prawdziwy test przejdą dopiero na urlopie. :)
















Kategoria Diamant, Serwis, Test, Wrocław


  • DST 8.03km
  • Czas 00:29
  • VAVG 16.61km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Wtorek, 26 lipca 2016 · dodano: 26.07.2016 | Komentarze 0

Z rana Kamil podrzucił swój rower na serwis. Do przesmarowania łożyska zawieszenia i wymiana uszczelek w amortyzatorze.
Łożyska w generalnie dobrym stanie, ale przesmarować nigdy nie zaszkodzi.
Jeżeli chodzi o Haibike'a, to bardzo fajnie jest rozwiązany system łożyskowania - łatwo dostępne, bez problemu można wybić i wprasować na nowo, a i rozmiary łożysk dość standardowe. Trochę czasu to oczywiście zajmuje, ale jest zdecydowanie prostsze, niż w moim Canyonie.
Jeżeli chodzi o łożyska zawieszenia, to udało się zrobić dziś.



















Jeżeli zaś chodzi o Fox'a, to Murzyn dopiero zamówił uszczelki, więc dziś na spokojnie zdemontowałem sztućca, a prawdopodobnie w najbliższy czwartek się za niego zabiorę. O ile uszczelki zdążą dojść.
O wymianie uszczelek w Fox'ie będzie więc osobny post.






Kategoria Praca, Serwis, Wrocław


  • DST 29.35km
  • Teren 13.00km
  • Czas 01:51
  • VAVG 15.86km/h
  • VMAX 35.62km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] Diamant
  • Aktywność Jazda na rowerze

Prężyce.

Niedziela, 24 lipca 2016 · dodano: 24.07.2016 | Komentarze 0

Rano pobudka, kąpiele, zbieranie obozowiska.
Powrót do Wrocławia wczesnym popołudniem.

































Przyczepka się przetarła od koła, co było do przewidzenia. Dobry tejp dał radę. ;)


Kategoria Diamant, Serwis


  • DST 7.27km
  • Czas 00:28
  • VAVG 15.58km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Piątek, 15 lipca 2016 · dodano: 15.07.2016 | Komentarze 0

Z rana do pracy autem, żeby wywieźć serwisowy złom.
Po obróceniu skupu, zostawiłem auto pod domem i do pracy pojechaliśmy rowerami.


Wieczorem zabrałem się za rower Marka. Do zrobienia: wymiana kasety i łańcucha z 9s. na 10s.; niestety nie udało się idealnie wyregulować, bo okazało się, że manetka, łańcuch i kaseta są pod 10s., ale niestety tylna przerzutka nie.
Dodatkowo miałem skrócić przewód tylnego hamulca Shimano Zee.
Wszystko, oprócz regulacji tylnej przerzutki, poszło raz - dwa. Małpa musi pomyśleć nad zmianą tylnej przerzutki.
Nie raz skracałem przewody i odpowietrzałem potem hamulce, jednak z Shimano Zee miałem styczność pierwszy raz. A że to grupa w sumie freeride'owa, jedna z wyższych w hierarchii Shimano, to chyba wpiszę sobie do CV... ;)






 



 





Kolejny rower uleczony. Cieszy tym bardziej, że Ziomeczka, z którym znamy się od przedszkola :)




Kategoria Praca, Serwis, Wrocław


  • DST 8.68km
  • Czas 00:30
  • VAVG 17.36km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Wtorek, 12 lipca 2016 · dodano: 12.07.2016 | Komentarze 0

Do i z pracy w deszczu; po upałach nie przeszkadzało, a było wręcz bardzo przyjemne...


Po pracy zabrałem się za rower, który rano przywiózł Łukasz.



Przegląd typowo regulacyjny plus podociąganie szprych oraz usprawnienie tylnego hamulca, bo strasznie mu spadła siła hamowania.
Hamulec nie wyglądał na zapowietrzony, więc zacząłem szukać przyczyny w brudnej tarczy i zatłuszczonych klockach hamulcowych.
Bingo!
Tarczę dokładnie oczyściłem i odtłuściłem, tak samo postąpiłem z klockami; po lewej klocek brudny, po prawej wyczyszczony i przetarty na papierze ściernym:



Niestety, blisko godzina czyszczenia klocków spełzła na niczym, bo hamulec niewiele lepiej hamował. Widać kolega Łukasza dość skutecznie zatłuścił organiczne klocki seryjnie montowane w tańszych modelach.
Nie pozostało więc nic innego, jak wymienić je na nowe, tym razem metaliczne.
Zadziałało od razu. Kolejny rower uleczony.



Dzięwiętnaście lat mija dziś od wielkiej powodzi w tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątym siódmym...
Kategoria Praca, Serwis, Wrocław


  • DST 13.36km
  • Teren 1.30km
  • Czas 00:45
  • VAVG 17.81km/h
  • Sprzęt [R.I.P.] BUBek
  • Aktywność Jazda na rowerze

...

Piątek, 1 lipca 2016 · dodano: 01.07.2016 | Komentarze 0

Żona zażyczyła sobie nową, multifunkcjonalną kierownicę. Przyszła, więc pozostało zamontować. W sam raz na wakacje po złamanym palcu i Jej problemami zdrowotnymi. 
Za lekko ponad miesiąc ruszamy. 
A za tydzień Tropiciel T20 w Miasteczku Śląskim :)











Kategoria Praca, Serwis, Wrocław


Flag Counter