Info

Więcej o mnie.















Moje rowery
Archiwum bloga
- 2025, Maj7 - 6
- 2025, Kwiecień10 - 8
- 2025, Marzec8 - 2
- 2025, Luty12 - 7
- 2025, Styczeń10 - 2
- 2024, Grudzień1 - 1
- 2024, Listopad8 - 5
- 2024, Październik15 - 11
- 2024, Wrzesień10 - 8
- 2024, Sierpień6 - 4
- 2024, Lipiec6 - 5
- 2024, Czerwiec3 - 3
- 2024, Maj9 - 7
- 2024, Kwiecień9 - 1
- 2024, Marzec10 - 5
- 2024, Luty2 - 2
- 2024, Styczeń3 - 1
- 2023, Grudzień3 - 1
- 2023, Listopad2 - 0
- 2023, Październik2 - 0
- 2023, Wrzesień5 - 4
- 2023, Sierpień4 - 0
- 2023, Lipiec5 - 0
- 2023, Czerwiec1 - 0
- 2023, Maj2 - 0
- 2023, Kwiecień3 - 0
- 2023, Marzec5 - 0
- 2023, Luty5 - 0
- 2023, Styczeń4 - 0
- 2022, Grudzień3 - 0
- 2022, Listopad2 - 0
- 2022, Październik4 - 0
- 2022, Wrzesień5 - 0
- 2022, Sierpień4 - 0
- 2022, Lipiec4 - 3
- 2022, Czerwiec13 - 8
- 2022, Maj10 - 8
- 2022, Kwiecień5 - 5
- 2022, Marzec6 - 2
- 2022, Luty2 - 2
- 2022, Styczeń2 - 1
- 2021, Grudzień5 - 1
- 2021, Listopad6 - 1
- 2021, Październik5 - 2
- 2021, Wrzesień7 - 0
- 2021, Sierpień5 - 2
- 2021, Lipiec2 - 0
- 2021, Czerwiec6 - 6
- 2021, Maj4 - 8
- 2021, Kwiecień6 - 11
- 2021, Luty1 - 1
- 2021, Styczeń2 - 3
- 2020, Grudzień4 - 7
- 2020, Listopad4 - 1
- 2020, Październik1 - 1
- 2020, Wrzesień2 - 0
- 2020, Sierpień9 - 8
- 2020, Lipiec5 - 0
- 2020, Czerwiec7 - 5
- 2020, Maj5 - 4
- 2020, Kwiecień4 - 0
- 2020, Marzec22 - 11
- 2020, Luty37 - 11
- 2020, Styczeń40 - 20
- 2019, Grudzień34 - 8
- 2019, Listopad41 - 0
- 2019, Październik40 - 2
- 2019, Wrzesień42 - 3
- 2019, Sierpień28 - 0
- 2019, Lipiec50 - 9
- 2019, Czerwiec35 - 0
- 2019, Maj36 - 3
- 2019, Kwiecień34 - 4
- 2018, Grudzień6 - 0
- 2018, Listopad12 - 2
- 2018, Październik16 - 0
- 2018, Wrzesień22 - 0
- 2018, Sierpień16 - 0
- 2018, Lipiec21 - 0
- 2018, Czerwiec23 - 0
- 2018, Maj17 - 11
- 2018, Kwiecień29 - 6
- 2018, Marzec25 - 0
- 2018, Luty30 - 6
- 2018, Styczeń29 - 6
- 2017, Grudzień27 - 0
- 2017, Listopad23 - 0
- 2017, Październik19 - 2
- 2017, Wrzesień25 - 0
- 2017, Sierpień20 - 0
- 2017, Lipiec26 - 3
- 2017, Czerwiec32 - 4
- 2017, Maj30 - 2
- 2017, Kwiecień36 - 0
- 2017, Marzec30 - 0
- 2017, Luty21 - 2
- 2017, Styczeń21 - 1
- 2016, Grudzień24 - 1
- 2016, Listopad25 - 4
- 2016, Październik29 - 0
- 2016, Wrzesień31 - 6
- 2016, Sierpień28 - 3
- 2016, Lipiec35 - 2
- 2016, Czerwiec32 - 2
- 2016, Maj45 - 2
- 2016, Kwiecień32 - 0
- 2016, Marzec31 - 1
- 2016, Luty26 - 0
- 2016, Styczeń29 - 1
- 2015, Grudzień27 - 0
- 2015, Listopad26 - 0
- 2015, Październik28 - 6
- 2015, Wrzesień27 - 2
- 2015, Sierpień32 - 0
- 2015, Lipiec29 - 4
- 2015, Czerwiec21 - 0
- 2015, Maj32 - 1
- 2015, Kwiecień25 - 0
- 2015, Marzec23 - 0
- 2015, Luty7 - 0
- 2015, Styczeń16 - 0
- 2014, Grudzień15 - 8
- 2014, Listopad20 - 0
- 2014, Październik26 - 10
- 2014, Wrzesień26 - 4
- 2014, Sierpień26 - 5
- 2014, Lipiec32 - 3
- 2014, Czerwiec28 - 1
- 2014, Maj29 - 13
- 2014, Kwiecień28 - 2
- 2014, Marzec27 - 5
- 2014, Luty26 - 8
- 2014, Styczeń29 - 11
- 2013, Grudzień31 - 16
- 2013, Listopad27 - 18
- 2013, Październik31 - 29
- 2013, Wrzesień27 - 10
- 2013, Sierpień26 - 0
- 2013, Lipiec25 - 2
- 2013, Czerwiec30 - 11
- 2013, Maj31 - 21
- 2013, Kwiecień29 - 42
- 2013, Marzec19 - 17
- 2013, Luty16 - 10
- 2013, Styczeń25 - 36
- 2012, Grudzień19 - 15
- 2012, Listopad24 - 7
- 2012, Październik24 - 0
- 2012, Wrzesień25 - 3
- 2012, Sierpień27 - 0
- 2012, Lipiec29 - 8
- 2012, Czerwiec13 - 14
- 2012, Maj4 - 0
- 2012, Marzec2 - 0
- 2011, Listopad1 - 0
- 2011, Październik2 - 0
- 2011, Wrzesień1 - 0
- 2011, Sierpień1 - 0
- 2011, Czerwiec3 - 0
- 2011, Maj1 - 0
- 2011, Kwiecień3 - 0
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty1 - 0
- 2011, Styczeń1 - 0
Wpisy archiwalne w kategorii
Test
Dystans całkowity: | 1058.92 km (w terenie 157.35 km; 14.86%) |
Czas w ruchu: | 69:26 |
Średnia prędkość: | 12.30 km/h |
Maksymalna prędkość: | 43.91 km/h |
Suma podjazdów: | 1410 m |
Suma kalorii: | 695 kcal |
Liczba aktywności: | 75 |
Średnio na aktywność: | 14.12 km i 1h 09m |
Więcej statystyk |
- DST 15.90km
- Czas 00:43
- VAVG 22.19km/h
- VMAX 33.60km/h
- Kalorie 119kcal
- Sprzęt Rysiek
- Aktywność Jazda na rowerze
...
Wtorek, 25 marca 2025 · dodano: 28.03.2025 | Komentarze 0
No to pierwsze tysiąc kilometrów na Ryśku wykręcone... :-)Wrażenia? Jak najbardziej pozytywne.
Trzeba przyzywczaić się do aplikacji Bosch, to z pewnością.
Czuć, że silnik ma wysoki moment obrotowy; zwłaszcza na podjazdach i przy startowaniu.
Widać, że rower jest złożony z pomyślunkiem i dbałością o każdy element; właścwie nic nie jest zamontowane przypadkiem; wszystko stanowi spójną całość.
Miłym zaskoczeniem jest przednia lampka, naprawdę ma sporą moc i pomaga(ła) w wieczornych przejażdżkach.
Piasta Enviolo - początkowo sceptycznie podchodziłem do tego trozwiązania, bo przyzwyczajony jestem do Nexusów, ale okazała się byc miłym zaskoczeniem. Radzi sobie nawet na większych podjazdach i w terenie, a i po płaskim sunie całkiem nieźle z minimalnymi oporami toczenia. Swoje niestety waży i to czuć przy podnoszeniu roweru. Fajnie, że pracuje bardzo cicho.
Największym "rozczarowaniem" jest pasek napędowy. Nie jest cichy i nie jest czysty, jak to miało być (i jak mawiałem Klientom w trakcie rozmów). Wilgotny pasek jest głośny - lubi poskrzypieć i popiszczeć; zaradczo stosowałem specjalny spray do paska (szybko się neutralizuje) oraz wazelinę techniczną (starcza na trochę dłużej); ale przez to pasek łapie syf, jak naoliwiony łańcuch i brudzi łydkę / nogawkę. Pod tym kątem jest jak "normalny" łańcuch napędowy, a może nawet i gorzej, bo w dotychczasowych rowerach łańcuch był najczęściej w zabudowanej osłonie.
Jak z żywotnością, to zobaczę za jakiś czas.
Szerokie opony robią robotę, mimo, że semi - slicki, to dają radę nawet w błocie, ale jak się zużyją, to może pomyślę nad wyraźniejszym bieżnikiem.
Czego mi brakuje?
Chyba jednak przyzwyczaiłem się do koła 28"; 27,5" też dają radę, ale jestem jednak zwolennikiem większego koła.
Bardziej "wyrazista" lampka z tyłu, w sensie mocniejsza i może ze światłem stopu - to byłoby coś.
(W speedbike'ch R&M jest już Supernova z tyłu ze stopem).
No i cały czas brakuje mi możliwości sensownego zamocowania jakiejś sakwy na przodzie na kierownicy. Lub przdniego bagażnia typu low rider pod sakwy turystyczne.
Podgrzewane siodełko - korzystałem kilka razy i jest naprawdę fajne, jak na dworze było mocno chłodno.
Dużym plusem jest pojemna bateria (750Wh) - pozwala na pokonywanie całkiem sporych dystansów, a z założenia nie jeżdżę na niższych trybach wspomagania. Mimo szybkiej ładowarki (4A) czas ładowania takiej baterii nie jest w cale krótki, ale coś kosztem czegoś. Naładowanie od 25-30% na full, to ok. 4-6h. Pierwsze kreski ładują się bardzo szybko, co pozwala na pokonanie dalszej drogi po krótkim ładowaniu. Reszta to "doładowywanie".
Beznadziejnie wyciąga się baterięod spodu; u Sylwii, gdzie bateria jest wyciągana od góry wygląda to zdecydowanie lepiej. Do tego stopnia, że przestałem wyciągać baterię z roweru, wolę go całego wprowadzić do cieplejszego pomieszczenia i tam ładowac niż wyciągać samą baterię. Wkłada się tak samo tragicznie.
Rower wziąłem na jesień zeszłego roku, tak więc dopiero teraz zaczyna się dla niego sezon właściwy" i będę mógł powiedzieć coś więcej. Nie mniej jestem z niego bardzo zadowolony. Po wielu latach jazdy na rowerach miejskich powrót do trekkinga w wersji elektrycznej był naprawdę bardzo dobrą opcją.
Póki co się lubimy, co będzie dalej, to czas pokaże ;-)
- DST 5.00km
- Sprzęt Nie mój ;-)
- Aktywność Jazda na rowerze
Riese & Muller.
Czwartek, 20 lutego 2025 · dodano: 25.02.2025 | Komentarze 1
Służbowy wyjazd pod Darmstadt do fabryki Riese & Muller.Fabryka duża, wewnątrz klimat bardziej pod manufakturę.
Zwiedziliśmy całą linię produkcyjną, posiedzieliśmy na "wykładach" w ichnim kampusie i w stołówce (jedzenie tylko wege i wyłącznie od lokalnych dostawców - ogólnie R&M bardzo mocno dbają o "eko" itd.).
Lwia część wyjazdu, to prezentacja kolekcji na nowy sezon, ale główną częścią był Pinion i wspomagania FIT.
Pinion - super. Skrzynia biegów połączona z silnikiem. Dzięki temu z tyłu można zastosować zwykłą piastę. Elegancko zmienia biegi, czy to w automacie czy w maualu. Idzie szybko i to czuć. Na pierwszych trzech biegach jest ciut głośniej niż np. w Boschu, ale ogólnie super.
Mieliśmy okazję testować wersję z 12. biegami i działa naprawdę lepiej niż niejdena piasta biegowa.
Nie wiem jak oni to tam pomieścili, ale w końcu Pionion, to goście od skrzyń biegów w Porsche... ;-)
FIT - do mnie nie przemówił, ale może jeszcze coś z tego będzie. Sporo funkcji, display czytelny, ale jakość wykonania jakoś nie do końca do mnie przemówiła.












- DST 11.20km
- Czas 00:29
- VAVG 23.17km/h
- VMAX 30.70km/h
- Kalorie 124kcal
- Podjazdy 20m
- Sprzęt Rysiek
- Aktywność Jazda na rowerze
...
Czwartek, 10 października 2024 · dodano: 11.10.2024 | Komentarze 2
Wieczorna przejażdżka.Na zdjęciach podświetlenie podgrzewania siodełka i porównanie przedniej Supernovy w opcji "dzienne" / "długie".






- DST 33.40km
- Czas 01:20
- VAVG 25.05km/h
- VMAX 43.00km/h
- Kalorie 452kcal
- Sprzęt Rysiek
- Aktywność Jazda na rowerze
...
Wtorek, 1 października 2024 · dodano: 01.10.2024 | Komentarze 2
Pierwsza "dłuższa" przejażdżka Ryśkiem, częściowo po ciemku.Pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne.
Pozycja - OK. Wysunąłem trochę siodełko do tyłu, bo geometria jest zwarta i rower wydaje się być dość krótki. Po pozycji na Qupie, która była mocno wyprostowana, tu znów będzie trzeba się przyzwyczaić do bardziej pochylonej i tego, że część ciężaru ciała idzie w oparcie na chwytach.
Biegi - bardzo fajnie i ntuicyjnie pracuje to Enviolo. Większość trasy na środkowej pozycji manetki. Jak było pod górkę, to nie wchodziłem w górny zakres, a i przy zjazdach był jeszcze zapas. Myślę, że nawet przy bardziej stromych podjazdach piasta sobie poradzi. Ogólnie wszystko działa bardzo fajnie i płynnie, jest zdecydowanie mniej "klikania" niż w Nexusie.
Bagażnik - fajny i przemyślany. Dziś doszły podwójne sakwy z systemem MIK, który zapewnia szybkie wpinanie / wypinanie podwójnych zintegrowanych sakw. Działa, jest spoko. Do tego też bez problemu współgra z sakwami turystycznymi Ortlieba.
Bateria - rower jest na systemie Smart i cały czas jeszcze sie uczy. Nie mniej jednak po przejechaniu lekko ponad trzydziestu kilometrów pokazywało prawie 60 procent baterii. Zasięg szalał i zmieniał się co chwilę, ale pewnie z czasem się ustabilizuje. Cały dystans na trybie TURBO, nie ma co się rozdrabniać.
Oświetlenie - lampka tył: bardzo spoko; dwie jasne diody, które oprócz świecenia do tyłu świecą też na boki, co jest dosyć ważne. Myslę, że z tyłu z daleka jestem widoczny. Lampka przód: mistrzostwo! Ta Supernova naprawdę robi robotę; w trybie "podstawowym" fajnie oświetla drogę i po odpowienim ustawieniu kąta światła oświetla naprawdę sporo. Po włączeniu "długich" efekt jest jeszcze lepszy. Świeci mocniej, dalej i lepiej doświetla pobocze (przydatne, gdy jedzie się szosą między polami). Nie wiem czy raz z naprzeciwka, ale z pozycji kierującego rowerem jest naprawdę efekt WOW! Oświetlenie było dla mnie szczególne ważne, bo często zdarza mi się jechać po zmroku, zwłaszcza teraz w okresie jesienno - zimowym, a ten okres niestety w naszej szerokości geograficznej trwa sporo. Co by nie było - oświetlenie w tym rowerze, to "petarda", choć bardzo nie lubię tego określenia. Dodatkowo po włączeniu podgrzewania siodełka ( ;-) ), to pod nim zapala się niebieska dioda, która też fajnie oświetla tył, co sprawia, że rower z tyłu / z boku jest bardziej widoczny. Niby bajer, ale fajne.
Podgrzewane siodełko - no właśnie; bajer, ale całkiem... przyjemny :-) Traktuję go mocno z przymróżeniem oka. Dziś włączyłem i połowę dystansu jechałem z podgrzewaniem jajek. Czy było odczuwalne? Chyba ciężko jednoznacznie stwierdzić, bo przecież siedząc na siodełku i tak tyłek utrzymuje temperaturę. W każdym razie było nieprzeszkadzające. I to niebieskie światełko robiło robotę.
Pasek - trochę pomijana część napędu. Z pewnością jest cichy. Jest "na wierzchu", więc nic nie tłucze po osłonie, nie chrobocze. Mam wrażenie, że przenoszenie siły pedałowania jest zupełnie inne. Jakies takie bardziej "zwarte"i rower szybciej reaguje na nacisk pedałami. Ale takie wrażenie miałem już wcześniej testując w pracy różne rowery na pasku i podobne odczucia mieli klienci. Coś w tym jest.
Opony - Schwalbe SuperMetro o szerokości 62mm. Duże balony, troche myślałem, że będzie sie na nich ciężko jeździło, ale jest naprawdę dobrze. Na asfalcie rower idzie normalnie, nie czuć zwiększonych oporów toczenia. W terenie penie będzie podobnie. Te opony są tak szerokie, że ciężko, żeby było inaczej. Duży plus.
System wspomagnia / silnik - w tym rowerze jest silnik Bosch z momentem obrotowym 90Nm, co czuć pod nogą. Na podjazdach czuć wspomaganie, silnik jakby mniej się męczył i chce się podjeżdżać. Na płaskim w większości, jak na "zwykłym" rowerze, trzeba mocniej cisnąć, żeby utrzymać prędkość, ale mimo to rower lekko się prowadzi i nie czuć oporu silnika. Biorąc pod uwagę wagę roweru, piastę Enviolo itd., to jest całkiem dobrze.
Display - w Ryśku jest Intuvia 100. To taka rozbudowana wersja klasycznej Intuvii. Zdecydowanie lepsza od Puriona, który był w Quipie (choć te nowe Puriony są całkiem fajne). Przede wszystkim ma więcej funkcji "licznikowych": dystans jest z dziesiątą częścią po przecinku, czas jazdy, maksymalna prędkość, średnia prędkość. Aplikacja jest jeszcze bardziej rozbudowana, ale o tym za chwilę. Jest w opcji język polski, można go wypiąć i zabrać do kieszeni. Minusem jest to, że po wypięciu z roweru niewiele z nim zrobimy. Jest na baterię (nie jest zasilany z baterii roweru podczas jazdy), nie świeci podczas jazdy - tzn. świeci, ale przy zmianie opcji na kontrolerze (podświetla się na chwilę, do wyboru jest czas wygaszenia); całkiem spoko, bo nie rozprasza, jak jedzie sie po ciemku, w razie czego można podświetlić. Wszystkie najważniejsze informacje widoczne są na kontrolerze, który cały czas jest podświetlony ( tryb wspomagania, poziom baterii - te są dzielone nawet na pół, nie schodzi od razu cała "kreska", tylko zmienia kolor co pół). Musze się przyzwyczaić, że muszę display (licznik?) zabierać z i do roweru. Bez tego ani rusz ze wspomaganiem.
Aplikacja - no niestety takie czasy. Bosch mocno poszedł w połączenie roweru ze smartfonem. Połączenie z rowerem i rejestracja są banalne, nawet dla "analogowego" mnie. Aplikacja jest mocno intuicyjna, ma wiele funkcji - to, co możemy zobaczyć na displayu jest widoczne również w appce. Do tego przy włączonej lokalizacji w telefonie mozna zobaczyć ślad trasy. Ponadto można również używac telefonu w uchwycie na kierownicy jako bardziej rozbudowanego licznika (trzba mieć połączenie BT i lokalizację), pokazuje wówczas też m.in. przewyższenia. W aplikacji można też przeglądać swoje trasy, dystanse itd. W rozbudowanej wersji o GPS można blokować rower i śledzić położenie. Można wiele, ja się jej dopiero uczę. Nie mniej jest przejrzysta i intuicyjna. Co ważne - nie można skasować dziennego dystansu z pozycji roweru / kontrolera / displaya. Można to zmienić tylko automatycznie ustawiając kiedy licznik dzienny ma się zerować (co kilka godzin / co dobę), nie można dystansu dziennego kasować własnoręcznie. Po ustawieniu i połączeniu BT z rowerem dane są aktualizowane raz dziennie. Do przejechanych danych, które się nadpisały nie da się wrócić inaczej niż przez aplikację.
Czego mi brakuje?
Nie wiem czy z czasem nie wymienię kierownicy na szerszą. I może chwyty na takie ze zintegrowanymi rogami. Jednak ta pozycja aż się prosi o takie modyfikacje.
SpeedBox - zdecydowanie byłby przydatny, bo po przyzwyczajeniu z Quipa i zdjęciu blokady ograniczenia wspomagania, to trochę tu brakuje. Na szczęście po przekroczeniu 25km/h pedałuje się o wiele lżej niż na Quipie. Trochę tego brakuje, bo prędkosći "przelotowe" między wioskami byłyby lepsze i bardziej komfortowe, ale niestety na tą chwilę sie nie da. W Boschu 4 generacji mocno to poblokowali.
Brakuje mi też przedniego bagażnika - kwestia przyzwyczajenia, bo w sumie 10 lat taki miałem w rowerach. Niby da się dokupić dedykowany, ale chyba nie chcę. Jakoś nie bardzo w tym rowerze.
Brak możliwości zmontowania przedniej sakwy. Przez przednią lampkę, która jest przy mostku. Niby da się przełożyć na koronę widecla, ale przeciąganie kabli, które są w ramie, to juz nie na moją cierpliwość. A jakby tak założyć mocowanie KlickFixa i sakwę na kierwnicę na podręczne rzeczy, to byłoby fajnie. Mam, korzystałem mało, ale jak korzystałem, to byłem zadowolony. Z uwagi na umieszczenie przedniej lamki mija się z celem montaż przedniego bagażnika.
No i tyle. Przygodę dopiero rozpoczynamy. Póki co więcej ochów i achów niż minusów, więc chyba współpraca będzie udana i trochę kilometrów zrobimy wspólnie.
Kategoria Rysiek, Solowe stany, Wioska, Test
- DST 5.00km
- Sprzęt [R.I.P] Quip
- Aktywność Jazda na rowerze
Koniec Quipa.
Sobota, 28 września 2024 · dodano: 30.09.2024 | Komentarze 2
No i nadszedł czas, kiedy przyszło pożegnać się z Quipem.Dzielnie służył od 2020 roku.
Miał być test i wpis po każdym przejechanym tysiącu kilometrów, ale jakoś nie wychodziło.
Rozstajemy się przy dystansie 5200 kilometrów i to jest chyba dobry czas, żeby cokolwiek napisać.
Od początku do końca sprawował się świetnie.
Miasta uświadczał mało mimo takiego swojego przeznaczenia, mimo to świetnie sprawował się na wioskowych asfaltach i bezdrożach. Przewiózł całą kupę wszelkiego rodzaju towaru i do samego końca jeździło się na nim bardzo wygodnie.
Pod koniec naszej przygody zaczęła przeszkadzać spora waga, podstawowa wersja silnika, co przekładało się na słabsze wspomaganie i moment obrotowy. Brak amortyzacji (poza dołożoną później sztycą amortyzowaną) również nie był tu atutem, zwłaszcza biorąc pod uwagę ostatnie wycieczki z Sylwią po bezdrożach ;-)
Wożenie dwóch baterii (500Wh i 300Wh na wymianę zamiennie) też nie było zbyt komfortowe.
Nie mniej czas z tym rowerem wspominam bardzo dobrze.
Z serwisem nie było problemu.
Z oryginalnej specyfikacji na wstępie wymieniłem opony, chwyty i siodełko oraz sztycę na amortyzowaną. Dołożyłem skrzynkę na przedni bagażnik i sakwy na tył.
Z serwisów nie robiłem praktycznie nic. Ani razu nie złapałem kapcia, łańcuch nasmarowałem dwa razy i to tylko z czystej przyzwoitości.
Dwa razy musiałem skasować błąd komputerowo w pracy, bo był problem z dołożonym SpeedBoxem.
I chyba tyle.
A nie, przepraszam, raz jeszcze łańcuch mi zleciał na wybojach z napinacza w osłonie i musiałem poprawić.
Tyle.
Rower mało co stał pod dachem, nigdy w ciepły, często na zewnątrz. Mechanicznie i elektrycznie do samego końca nie było problemów.
No ale w końcu "holender", więc tam też lekko nie mają.
Mam nadzieję, że nie zakończy szybko swojego żywota i jeszcze komuś posłuży.

- DST 2.00km
- Sprzęt Rysiek
- Aktywność Jazda na rowerze
Rysiek.
Sobota, 28 września 2024 · dodano: 30.09.2024 | Komentarze 2
Po zmianie Quipa przyszedł czas na nowy rower.Świat nie lubi próżni, zastojów, wszystko codziennie idzie do przodu.
"Life is a river".
Zostawiając Quipa odebrałem nowy rower.
Też elektryka, bo jak się człowiek przyzwyczai do dobrego, to ciężko potem wrócić ;-)
Wybór padł na niemieckiego prodcenta Riese & Muller, model Charger 4 GT Vario.
Pełną specyfikację każdy zainteresowany może sobie znaleźć, nie będę się więc rozdrabniał.
Mnie zaciekawiło i przekonało kilka rzeczy, który przeważyły nad wyborem:
- pasek zębaty zamiast klasycznego łańcucha - czystszy, cichszy, wymagający mniej serwisowania, przyszłościowy, bardziej żywotny;
- piasta Enviolo - bezstopniowa przekładnia w piaście, każdy najmniejszy nawet ruch manetką, to zmiana przełożenia; bez klasycznego "klikania", jak w Nexusach itp.; zakres przełożeń pozwala zarówno na wspinaczki, jak i na sunięcie z wiatrem w plecy w dół po asfalcie ;-)
- hamulce tarczowe Magury;
- powietrzny amortyzator na przodzie;
- szerokie opony;
- komplet "must heve" - szerokie błotniki i bagażnik pod sakwy zarówno "miejskie", jak i "turystyczne";
- naprawdę dobre oświetlenie - z przodu lampka Supernova z opcją długie / krótkie;
- kolor - umówmy się, to jednak ważne, bo życie jest za krótkie do jeżdżenia na chujowych, nudnych i brzydkich rowerach;
- bateria 750Wh;
- system wspomagania na Boschu centralnie umieszczonym z displayem Intuvia 100 + podłączenie do aplikacji na telefonie;
- podgrzewane siodełko - serio (!), do 37 stopni Celsjusza można sobie włączyć podgrzewanie zadka i grzanie torby.
No i dostępność.
Bo pierwotnie miałem zamówiony rower Koga Pace B10 Suspension, ale co rusz był przekładany termin dostępności, w zeszłym tygodniu przełożyli o kolejne pięć tygodni do przodu, a już trochę szkoda było mi czekać.
Obra rowery są do siebie mocno zbliżone - bateria w ramie, szerokie opony, napęd na pasku i piaście Enviolo. W Kodze lepszy display, bo Bosch Kiox, a nie Intuvia, ale gorsze hamulce; W R&M lepsza lampka z przodu itd. No i kolor - Koga czarna z czerwonymi wstawkami i w połysku, a Rysio w macie i niebieski.
W ogóle to szaleństwo z tymi nowymi rowerami - aplikacje, odłączenia, sparowania z telefonami itd.
Ale na swój sposób, to fajne i ciekawe.
No i nadeszła jesień - będzie czas na przetestowanie opon i błotników, lampy z przodu i grzania siodełka ;-)
To ostatnie to pewnie ze dwa razy włączę, pójdzie w niepamięć i potem będzie tylko problemem, gdybym chciał zmienić sztycę na amortyzowaną, albo na myk-myka, bo wszystkie przewody idą od wewnątrz.
Z rzeczy, które już na początku mi się nie spodobały, to wyciąganie baterii z ramy - dośc upierdliwe, bo od dołu i przednie koło przeszkadza. Wkładanie jeszcze gorsze, bo trzeba dobrze trafić, przekręcać kluczyk itd. Można ładować z baterią w ramie, ale idą chłodne dni i szkoda zostawiać baterię w rowerze w nieogrzewanym miejscu.
I druga sprawa, to blokada tylnego koła z wyciąganym kluczem - muszę się przyzwyczić, bo do tej pory miałem bez opcji wyjmowania klucza, jak podkowa była otwarta.
No i sam display - jest wyciągany i trzeba pamiętać, żeby go zabierać ze sobą. W dwie strony.
Nie mnie jednak rower jest spoko, mam nadzieję, że nasza współpraca będzie przebiegała sprawnie i pomyślnie ;-)









- DST 8.00km
- Sprzęt Nie mój ;-)
- Aktywność Jazda na rowerze
...
Poniedziałek, 16 września 2024 · dodano: 24.09.2024 | Komentarze 2
Sobota pracująca.Zrobiłem m.in. rower Justyny, bo już troche stał w sklepie i czekał na swoją kolej...
Był problem z baterią i wywalało błąd po podłączeniu do kompa. Finalnie jednak okazało się, że nie bateria i udało się ogarnąć tak, żeby nie wymieniać baterii na nową.
Po usunięciu "usterki" i podłączeniu do kompa przestało wyrzucać błąd.
Trochę na nim pojeździłem i wygląda na to, że już jest ok.
A rower od czerwca stał w kolejce...


Nad Dolnym Śląskiem deszcze i duże ryzyko powodzi.
A co było potem, to już chyba każdy widział i słyszał..
Pod domem Krzywula również wezbrała i to doś mocno - na codzień potoczek bywa lekko wilgotny.

- DST 8.34km
- Teren 7.00km
- Czas 00:43
- VAVG 11.64km/h
- VMAX 23.50km/h
- Podjazdy 25m
- Sprzęt [R.I.P] Canyon Nerve AL+
- Aktywność Jazda na rowerze
Mazury; dzień drugi.
Wtorek, 21 czerwca 2022 · dodano: 30.06.2022 | Komentarze 0
Padało nie tylko całą noc, ale i poranek.Tomek pojechał do pracy, więc na Przystani zostaliśmy my i cumujący wodniacy.
Po szybkiej kawie ogarnęliśmy auto i w deszczu ruszyliśmy dalej. Kolejny przystanek w miejscu, które znałem z zeszłorocznego rajdu Rowersów - Przystań! w Matytach nad Jeziorakiem.
Świetne miejsce, do którego chciałem zabrać Justynę; genialni gospodarze, genialne jedzenie serwowane przez Dorotę, empatyczny Jacek... Oprócz tego mają konie, a okoliczne lasy zachęcają do spacerów i roweru.
Padać przestało dopiero po południu, reszta dnia już pogodna, więc najpierw spacer do stadniny zobaczyć konie, a potem krótka przejażdżka do lasu.
Oczywiście nie obyło się bez przygód... Rowery na bagażniku miałem przypięte u-lockiem Abusa. W niedzielę przed wyjazdem jechałem jeszcze do sklepu na wiosce, a kluczyk do niego mam przypięty do klucza od podkowy i tak jeżdżę. Oczywiście zapomniałem zabrać klucz ze sobą :-) Na szczęście z pomocą przyszedł Jacek i gumówka akumulatorowa :-) Półtorej minuty i rowery uwolnione. Zapięcia trochę szkoda, ale jak wrócimy, to sobie pospawam, to zawsze jeszcze podziała.
Tym razem wpadliśmy tu tylko na jedną noc, ale z pewnością wrócimy kiedyś na dłużej. Będzie tylko dylemat czy jadąc na Mazury Zachodnie zacumować u Tomka czy u Dorotki i Jacka :-)












- DST 9.00km
- Sprzęt [R.I.P] Quip
- Aktywność Jazda na rowerze
...
Wtorek, 31 maja 2022 · dodano: 31.05.2022 | Komentarze 1
Po kilku latach poszukiwań, prób i błędów udało się znaleźć idealne rozwiązanie na przewożenie rowerów na busiku.Te wieszane na klapę, to lipa, bo opadają.
Te mocowane na hak, to lipa, bo w terenie i na hopkach haczy się hakiem i bagażnikiem o podłoże.
W środku jest spoko opcją, ale nie na dłuższą metę, na zasadzie wakacji.
Tak więc póki co mówię "na razie" wszelkim improwizacjom w postaci pasków, gumek, ekspanderów.
Tanio nie było, lekko znaleźć też nie było (na klapę są, na drzwi ciężko było znaleźć), ale jest; i to chyba na dłużej.
Montaż rowerów raz, dwa; montaż samego bagażnika również; dodatkowo zostawiłem mocowanie drabinki, gdybym chciał do niej szybko wrócić.



- DST 37.00km
- Sprzęt [R.I.P] Quip
- Aktywność Jazda na rowerze
Z Radwanic do Brzegu.
Niedziela, 1 maja 2022 · dodano: 01.05.2022 | Komentarze 1
Z Radwanic do Brzegu.Mama przeszła już oficjalnie i całkowicie na emeryturę (całe życie pracowała w PKP ;-)) i chciała zrobić spotkanie.
Początkowo miał być Wrocław, ale stanęło na Brzegu (pośrodku Nią, Teściami a nami ;-)) w Browarze Brzeg; to już nasze kolejne odwiedziny tamże i mogę szczerze polecić - jakość i obfitość serwowanych dań, miejscowe piwo oraz, a chyba przede wszystkim (!) obsługę.
Trasa z Radwanic do Brzegu klasycznie - na szybko, czyli DK94 (ciężko o alternatywę bez sporego nadłożenia drogi, a zależało mi na czasie).
Ruch nieduży (ograniczenia ciężarówek z uwagi na weekend majowy), osobówki wyprzedzały poprawnie - to miłe. Ale nudno strasznie; nawet autem nie lubię tej trasy.
Do Brzegu Justyna przyjechała busem, więc na parkingu zapakowałem rower do auta i wróciliśmy czterema kołami (korciło, żeby dokręcić kilometry do domu rowerem, ale musiałem być kierowcą ;-))
Deptałem i było pod wiatr, więc dziś przy 37. kilometrach zostały dwie kreski (non stop Turbo i SpeedBox) i zasięg ok. osiem kilometrów (teoretyczny).
Czereśnia w końcu zakwitła, to już nasz trzeci raz.
Dwa tygodnie wcześniej niż w zeszłym roku (ostatnio 15. maja).
Ale dokładnie tak samo, jak dwa lata wstecz.
Zdjęcie nie oddaje, ale jest cała biała i jak się pod nią wejdzie, to buczy od pszczół :-)
